2022 skiën in Gramisch-partenkirchen met Alice.

2 januari 2022 - Garmisch-Partenkirchen, Duitsland

Van 2 januari 2022 t/m 5 januari 2022

Eindelijk weer Skiën. We gaan naar Duitsland i.p.v Oostenrijk. Dit omdat de inreis-regels in Oostenrijk niet haalbaar zijn voor ons! Met de VW bus heengereden en Alice heeft de eerste uren van de reis liggen slapen. We waren op tijd aangekomen en direct ski's geregeld en vroeg naar bed. Volgende dag skipassen geregeld en na qr code en paspoort check konden we de piste op! Garmisch-Partenkirchen is een klein gebied en lag niet veel sneeuw (zie foto's) en een derde van de pistes was wegens sneeuw gebrek gesloten. Bovenin waren de pistes oké, maar de dalafdalingen waren heel zwaar (zie foto Henk) Alice skiede als een Oostenrijkse (zie video). Na afloop pizza gegeten en in appartement gezellig wat gedronken (zie foto's). De volgende dag zouden we naar de gletsjer. Eerst verkeerd gereden, ik was naar de Oostenrijkse zijde gereden. Daar was overigens heb gehele skigebied dicht wegens harde wind, orkaankracht (zie foto). Aan de Duitse zijde van de berg waaide het ook hard, maar waren de liften wel open. Met grote gondel omhoog (zie video) en op de gletsjer paar mooie afdalingen gemaakt. Vervolgens terug naar dorp en daar snel de berg op voor nog een paar pistes, daar waren de omstandigheden bar en boos en ik was blij dat we op het eind van de dag beneden een biertje konden halen. Biefstuk gebakken, restje pizza en wat pasta gemaakt. Volgende dag weer naar huis. Ondanks slechte sneeuw hebben wij hele leuke dagen gehad en hoop dat Alice ook volgend jaar weer met mij wil skiën.