4: Van Elten naar Venlo

22 december 2021 - Elten, Duitsland

22 december 2021

Heerlijk paar dagen op pad, vandaag van Elten naar Goch (31,5 km) De Transporter geparkeerd in Elten en op pad. Vandaag een natuurlijke barrière gepasseerd, de Rijn. Deze overgestoken bij Emmerich. Naast Emmerich ligt een grote fabriek aan de Rijn, als je je blik er vanaf wendt dan is het uitzicht erg mooi. Vervolgens door Kleve heen gelopen en dat was best grappig. Nederland is in lock-down en hier in Duitsland gaat alles door. Alles is open en er heerst een echte kerstsfeer op straat. Overnacht in hotel in centrum en natuurlijk met knipoog na de lock-down heerlijk een schnitzel gegeten.

23 december 2021

Op pad naar Straelen (33.5 km). Had vannacht gevroren en de hele wandeling was koud buiten. Broodje gegeten in beschut bushokje. Het is mooi te zien hoe niet alleen  het landschap maar ook het gebruik daarvan steeds veranderd. De hele dag kwekerijen van planten gezien. Straelen ook gezellig kerstsfeer en  daar een pokebowl met paar biertjes gekocht. Vroeg op bed want ik wil vroeg gaan lopen.

24 december 2021.

Naar Venlo (11,6 km) in donker vertrokken om de trein van 09:29 uur te halen. Lange rechte weg naar station in donker en schemer.  Met kop koffie de trein in en verheug mij nu al op de vervolg naar Rome.