Thailand dag 4 t/m 7

30 juli 2022 - River Kwai Floatel, Thailand

30 juli 2022                                                                                                                                            Om 06:45 uur werden we opgehaald bij ons hotel, echter Majo stond om 06:30 uur bij mij Niels voor de deur. Daar had ze drie redenen voor, ze wou checken of we al wakker waren en of alles was ingepakt en tot slot wou ze dat wij om 06:40 uur beneden moesten staan. Niels en ik hebben maar geluisterd, het is vakantie en de beide mannen hadden geen zin in gezeur. Op pad met een luxe bus en privé chauffeur en gids, Majo heeft goed uitgepakt😀. We hebben een markt bezocht waar een trein letterlijk dwars door heen rijdt. Daarna een markt vanuit bootjes en tot slot een museum, begraafplaats en brug aangaande de bouw van de Birma spoorlijn, het viel mij op hoe geïnteresseerd onze kinderen  waren, met name Alice, het aantal vragen die zij stelde aan de gids waren niet te tellen en de onze gids had dit tot zijn grote verbazing nog nooit meegemaakt😀. Daarna naar ons drijvend huisje en daar heerlijk gezwommen. Vervolgens het beste diner tot nu toe en daarna heerlijk slapen.

31 juli 2022                                                                                                                                             Na het ontbijt springt Niels nog een keer in de rivier. Daarna per boot terug en richting de waterval. De waterval was in zeven stappen te bezichtigen en de Rumpies hebben deze missie volbracht😀 Lekker gezwommen en daarna gezellige lunch. Bij hotel moesten we uur wachten voor we konden inchecken, tijd overbrugd met drankje en chips😀 zwemmen, eten en slapen. Morgen wacht de nachttrein.

1 augustus 2022                                                                                                                          Iedereen heeft uitgeslapen en we zaten om 09:30 uur aan het ontbijt! Alice en Majo massage, Niels zwemmen ik uurtje lopen😀 Alexia was heel gelukkig tijdens de lunch, als een hongerige wolf stortte zij zich op haar broodje tonijn. Daarna de taxi in op weg naar de trein. Op “we moeten er wel op tijd zijn, want ik ken het station niet en we mogen de trein niet missen” was Marjolien best rustig, waarschijnlijk stilte voor de storm😅 hup de taxi in op weg naar de trein. Onderweg een tempel bezocht en het viel mij op hoeveel ze ondertussen weten van het Bhoedisma. Met name Niels, vroeger zou hij roepend hebben rondgelopen en nu lijkt met wel of hij aan het mediteren is bij de Bhudda,s, heel bijzonder te zien. Bij aankomst in Bangkok smeekten  Alice en Niels om Mac Donalds, van treinstation liepen ze braaf mee naar de MAC. Majo en kids gingen terug met tuk tuk, Alice en Marjolien moesten onderhandelen en gingen uiteindelijk voor 150 Bath volgas richting treinstation. Ik ben terug gelopen en moest doorlopen om trein te halen. Hu vertraging? Ja en de Thaise spoorwegen zijn nog erger dan de NS. We gaan uiteindelijk met 1:55 uur vertraging onderweg. Majo zit terwijl ik schrijf helemaal blij te genieten en Alexia is haar executie bevelen tegen de Thaise spoorwegen aan het uitschrijven😀.

2 augustus 2022.                                                                                                                             Wakker worden in trein, naja wakker worden?😀 Terwijl ik dit schrijf ziet het er na uit dat we met 2.5 uur vertraging aangaan komen. Marjolein was een uur geleden al de kinderen wakker aan het maken voor het geval we eerder aan zouden komen😂. We moeten nog een half uur en binnen minuut, je denkt om de handdoek hé, Niels zijn tandenborstel ligt er nog, ppffff, maar de treinreis was wel oprecht gezellig. Ps, vergeet Majo te bedanken voor de lekkere croissantjes😀Aangekomen in Kho Sok blijkt dat regenseizoen in volle gang is😀. We zijn met een band de rivier afgezakt, wal erg leuk en lachen. Kinderen pizza en Majo en ik lekker Thais 😂😂.