Vakantie Curaçao 25 april 22 t/m 05 mei 22

25 april 2022 - Jan Thiel, Curaçao

25 april 2022

De Rumpies (en schoonmoeder) gaan op reis naar Curaçao. Eerst op survival op Schiphol. Schiphol kan groei niet meer aan, enorme wachtrijen en mensen die vlucht hebben gemist! Naar de security check rennen langs de douane (welke mij sterkte wenste omdat schoonmoeder meeging op reis😀) en hup vliegtuig in. Vlucht duurde lang maar was relaxed. Over relaxed gesproken, onze taxichauffeur, niemand maakt die man gek en hij had een Cruijff uitdrukking. We hebben grote problemen door de regen, hu?, zo hard regent het toch niet? Nee maar het dak lekt en je ziet pas als het regent dat het lek is. Als het droog is lekt het niet en weet je dus niet waar het lek zit. Welkom in Curaçao.

26 april 2022

Vannacht redelijk geslapen en na ontbijt richting de duikschool! Alice had erg last van haar oor en kon helaas niet duiken. Ik heb twee duiken gemaakt en beide waren erg mooi! Heel veel vissen en koraal gezien. Mijzelf plechtig beloofd dat ik alleen nog maar in warm water met goed zicht ga duiken! Na het duiken uur gelopen en heerlijk gezwommen in de zee en biertje gedronken op het strand! Majo had een mooi plekje uitgezocht! Voor het op bed gaan ballonnen opgeblazen voor morgen!  Mijn vriend Niels ligt later in bed dan ik en hij heeft geen last van tijdsverschil☺️

27 april 2022

Tada, onze knappe dochter is 16 jaar geworden! Ga maar niets schrijven over dat de tijd vliegt en zo😃. Ik heb in de ochtend twee erg mooie duiken gemaakt. Onder andere bij een schildpadden eiland. De rest taart eten bij het strand. S’middags naar Willemstad geweest om de Koningsdag sfeer te proeven en daarna grote cocktail voor Alice besteld. Geproost op haar verjaardag! Alleen balen dat ze last van ogen en keel heeft! Hopelijk snel weer beter, verheug mij om samen te gaan duiken!

28 april 2022

Twee duiken gemaakt aan de west kant van het eiland, Porto Mari. We zijn er met elkaar heengereden. Naast duiken ook een erg mooi strand en s.middags heerlijk geluncht. Teruggereden en de rest van de middag aan stand gelegen.

29 april 2022

Één duik gegaan en daarna met elkaar op schildpadden jacht aan de andere kant van het eiland. Bij eerste strand lekker lunchen, tenminste dat was het plan. Zonder cash geld geen lunch en waarschijnlijk dachten de schildpadden er net zo over! Geen schildpad te zien. Uiteindelijk erg lekker geluncht bij bar Cactus. Vervolgens teruggereden en de familie, maar vooral oma angstige momenten laten beleven😀. Uiteindelijk de huurbak veilig bij huisje geparkeerd.

30 april 2022

Twee duiken en de duikschool had zelf een grote schildpad uit Brabant meegenomen, ik had ze door! Majo en rest zijn op stap geweest, Willemstad om beeldjes te bekijken. Lang leve de duikschool😀 Hannie Marjolien hebben twee uur lang alle beeldjes van Willemstad bekeken en ze hebben twee kleintjes gekocht. Nu praten ze al over dat de grotere toch mooier was, ik denk dat de huurauto deze week nog weer koers zet naar Willemstad. Op het strand was het erg gezellig, vanaf 17:00 uur feest en happy hour, emmers vol brasa en muziek.

01 mei 2022

Dagje vrij van duiken. Samen met Majo rondje zoutpan (5km) gelopen. Daarna is de familie met de auto naar Mambo Beach gereden (ik lopend 6 km) lekker lunchen en met Niels stuk van Fortuna Feyenoord gekeken. Daarna naar Tug Beach gelopen en met elkaar gesnorkeld en gezwommen. S’avonds food to share gegeten op het strand. Spelletje kaarten en glas wijn. Het is enorm hardwerken zo een vakantie😀

02 mei 2022

Spannende dag, tweede poging duiken met Alice (dokter had antibiotica gegeven) Duiken ging perfect en de tweede duik was de mooiste van alle duiken! Overigens de eerste duik was bij Kokomo BeacG, Sorry Majo. Broodje gegeten em heerlijk op strand gelegen en gezwommen met beertje. Terwijl ik schrijf hoor ik Marjolien jammeren over Kokomo Beach en Hannie over het pellen van garnalen. Naja tis vakantie😀

03 mei 2022

Twee gave duiken met Alice gemaakt. De rest was naar Willemstad om één of ander gek beeld te kopen. De rest van de middag aan het strand doorgebracht en s’avonds lekker gegeten bij strandtent.

4 mei 2022

Samen met Majo 10 km gelopen en daarna inpakken voor de terugreis! Inpakken ging niet makkelijk, het pas aangeschafte beeld ging mee in mijn handbagage. Wist toen nog niet dat ik de komende 20 uur moest aanhoren dat ik voorzichtig met mijn tas moest zijn, pffffff😀. Vliegreis ging super en een vol uur voor schema geland. Verheug mij op de volgende reis.