Kho sok en Koh Tao

5 augustus 2022 - Koh Tao, Thailand

2 augustus 2022                                                                                                                                                                                                                                                                                 Wakker worden in trein, naja wakker worden?😀 Terwijl ik dit schrijf ziet het er na uit dat we met 2.5 uur vertraging aangaan komen. Marjolein was een uur geleden al de kinderen wakker aan het maken voor het geval we eerder aan zouden komen😂. We moeten nog een half uur en binnen minuut, je denkt om de handdoek hé, Niels zijn tandenborstel ligt er nog, ppffff, maar de treinreis was wel oprecht gezellig. Ps, vergeet Majo te bedanken voor de lekkere croissantjes😀Aangekomen in Kho Sok blijkt dat regenseizoen in volle gang is😀. We zijn met een band de rivier afgezakt, wal erg leuk en lachen. Kinderen pizza en Majo en ik lekker Thais 😂😂.

3 augustus 2022.                                                                                                                                                                                                                                                                               Vandaag staat de meren boottocht op het programma, de verwachtingen zijn hoog gespannen. Met taxibusje naar national park en daar op de boot, naar een dik uur varen kwamen we uit bij drie stenen in het water, exact dezelfde formatie stenen ligt ergens in China, de gids raakte er niet over uit gepraat😩. Vervolgens half uren varen naar een grot, de grot was binnen 5 minuten bekeken. Weer half uur varen en de lunchen op een drijvend vlot, slechtste lunch van de reis gehad en vervolgens slaat de paniek toe, moeten we deze kwelling nog een middag ondergaan? Alice en Henk vuren vakkundig vragen over het waarom? af op Marjolien. Zij pareert dit eenvoudig, door ons er fijntjes op te wijzen dat wij in de voorbereiding geen één keer de moeite hebben genomen iets te lezen! Alexia en ik nemen ons stiekem voor, om dat de volgende keer wel te doen. Na de lunch kajakken en zwemmen. In ieder geval afgekoeld de middag in. We sloten af met een beklimming van een waterval. Dat was een hele gave tocht! Maakte de dag uiteindelijk helemaal goed.

4 augustus 2022
Vroeg op, om 07:00 uur naar de bootferry. Na 8 uur reizen zijn we eindelijk op Koh Tao. Een paradijselijk eiland, altijd moeilijk te zeggen dat iets het mooiste is of welke plek in ranking een vakantiebestemming heeft. Koh Tao staat in ieder geval erg hoog! Heerlijk gezwommen en duiken voor morgen geregeld. Bij het beste restaurant van het eiland gegeten, volgens Marjolien en Google.

5 augustus 2022
Uitgeslapen en terwijl de rest van de familie nog op één oor lag mijn stappenteller laten schrikken😀. Ontbijt was erg goed en vervolgens met elkaar dorpje in. Het dorpje is echt authentiek. Lunch bij straattentje gehaald en vervolgens naar het duikcentrum. Alice en ik hebben twee gave duiken gemaakt en we hebben en een rog gezien! We hebben zeker vijf minuten met de rog mee gezwommen, helemaal te gek😀. Majo en Niels hebben er een gave strand dag van gemaakt, snorkelen en met de kayak op pad😀. Gegeten aan het strand en daarna direct terug naar ons huisje 👍,