Vertrekdag en Bangkok

26 juli 2022 - Schiphol, Nederland

26 juli 202
Via Loosdrecht naar Schiphol, Hans brengt ons naar de vertrekhal. We zijn dikke vier uur te vroeg en boemboem binnen een half uur door alle checks heen. Niet te filmen dit. Majo en Alice halen Mac en Niels druk bezig op de Nintendo. De komende twee weken eten we rijst, dus patatje smaakt heerlijk😀.

27 juli 2022
Azië verwelkomt de Rumpies. 4g kaartje gekocht en we zijn allemaal online😀😀. Met een prachtig versierde taxi naar hotel, het regent maar dat mag de pret niet drukken. Inchecken en Bangkok ontdekken!! We zijn los, Bangkok is een gave stad, de geuren, lekker en vies wisselen elkaar af. We hebben heerlijk street-food gegeten, het ziet qua hygiëne niet al te best uit, maar eten is echt fantastisch. De tuktuk heeft ons naar uitgaansgebieden gebracht en daar was een drukte van jewelste, heel veel toeristen en ook gezelligheid. Met de hele familie een massage genomen en vervolgens met te voet terug naar hotel. Biertje drinken en slapen, Majo heeft voor 07:00 uur morgenvroeg de volgende activiteit gepland! Ja het klopt dat we 5 uur tijdverschil hebben😀.

28 juli 2022

Vroeg uit de veren voor een fietstocht van drie uur door Bangkok. We zouden lopen naar begin, we waren te laat en halverwege in de tuktuk naar fietsverhuur. Dankzij tuktuk op tijd aan tocht begonnen en dat was een gaaf begin van de vakantie: door hele smalle straatjes fietsen en via allerlei marktjes terug na startpunt! Tja en toen op zoek naar nieuwe schoenen, mijn nieuwe schoenen waren veel te klein. Met nieuwe Adidassen met vervolg van de vakantie. Heerlijk geluncht bij Street-food. Gegeten bij fantastisch street-food tentje. Moet wel bekennen dat ik er als enige plezier aan heb beleefd. De keuken van de kok heeft (denk ik) eetlust van de rest van familie bedorven. Ze kwamen met verhalen dat de blaadjes in de noedels een rare smaak hadden. Mijn opmerking dat de gehaktballetjes, de ballen van een varken waren, was spreekwoordelijke druppel😀. Naja, ik had echt lekker gegeten. Daarna lekker gezwommen bij hotel. Met ons vieren een heerlijke massage gehad, heerlijk gegeten, biertje en slapen. Morgen gaan we verder😀👌🏻Ps Niels wil morgen geen massage meer😀😀😀

29 juli 2022

Vandaag onze laatste dag in Bangkok, morgen reizen we verder. We gaan op pad met een privé gids voor een boot-tour. We zijn met verschillende boten op pad geweest en zijn ondergedompeld in het lokale leven en eten. Was echt een hele gave dag. Halverwege de dag sloot de gids haar dochter met zoontje bij ons aan en Alice was vervolgens de oppas was het zoontje😃😀😀… overigens tot haar grote genoegen. Met de gids een tempel bezocht en dat was indrukwekkend om meerdere redenen. De tempels en Buddha’s zijn erg mooi om te zien. De uitleg van gebruiken in de tempel zijn meer dan het overdenken waard, dat geldt zeker voor het boeddhisme in het algemeen. Ik neem mijzelf voor (en denk ook Majo) om daar wat meer in te verdiepen. Voor Majo daar aan kan beginnen moet ze eerst Alice helpen haar zonnebril uit de wc van de tempel te vissen😀. Van Chinatown met de tuktuk teug naar ons hotel, daar lekker gezwommen. ‘s Avonds gelopen naar Khao San Road, Alice met paar armbandjes rijker. Na de familie massage😀 lekker gegeten, biertje en lekker slapen, we moeten vroeg op…Majo heeft de vakantie lekker vol gepland!