12: Van Horb naar Konstanz

15 juli 2022 - Konstanz, Duitsland

15 juli 2022

10 kilometer voor Konstanz auto geparkeerd en lopen naar hotel. Klein stukje, maar direct de allermooiste tot nu toe. Er verscheen een wolf op mijn pad. Ik hoorde een geritsel in de bosjes, dacht dat er een hert zat. Maar herten horen je normaal aankomen en ik wist dus niet wat voor beest het was. Tot ik door de knieën ging om te kijken. Een WOLF!!! De wolf was nog veel banger dan ikzelf. Het ging ervan door en dat kon ik goed zien. Ze zijn niet zo snel en behendig als hertjes. Maar dit is mijn gaafste belevenis van de tocht naar Rome!!

16 juli 2022

Na de wolf kan niets beter zijn! Met de trein naar HorB. Duitsland heeft Ivm de energie crisis het reizen met de trein erg goedkoop (9 euro per maand) gemaakt en dat is te merken! Ondanks de drukte kunnen zitten in de trein.  Van Horb naar Balingen gelopen (34.5 km) heerlijk gegeten in Italiaans restaurant.

17 juli 2022

Naar  Mulheim an der Donau gelopen (32 km en 800 hoogtemeters) was warm en dus een zware wandelIng. Duitland is een fantastisch land, er is eigenlijk maar één ding wat mij tegenstaat. Dat is overigens alleen het geval als je vlakbij een kerk overnacht, die idioten luiden soms bij elk half uur de klok. Vannacht sliep ik recht onder de klok 🔔.

18 juli 2022

Naar Borman aan de Bodensee (35) gelopen. De Bodensee is heel erg mooi, het was daar topdrukte, vakanties zijn begonnen. Heerlijk bier en pizza gezeten aan het meer en genoten van de zon (30 graden)

19 juli 2022

Laatste dag alweer en om 06:00 uur richting de auto (14km) Voel al een paar dagen mijn achillespees van linkervoet en ga als ik terug kom rustig aan doen. Deze dagen waren super en lopen ging goed, maar verheug op de volgende editie. Vanuit het eindpunt kun je heel in de verte de alpen zien, heel gaaf om die te bedwingen.