11: Van Speyer naar Horb

22 juni 2022 - Horb, Duitsland

22 juni 2022

Lange reis richting Horb, was erg druk op de weg. Geparkeerd en vrees dat het een dure plek gaat worden. Ik heb vijf dagen terug betaald en ik hoop dat ik dat bij terugkomst weer kan doen😀 Letterlijk de trein ingerend en daar kon ik op mijn app het 9 euro kaartje niet vinden. Toen maar één van 47 euro gekocht😀. Waarschijnlijk heb ik alle pech voor de komende etappes vandaag gehad (dat hoop ik tenminste) Kijk vanuit de trein het zwarte woud in en verbaas mij weer eens hoe  snel het landschap kan veranderden. En toch meer pech, trein uitgevallen en maar in taxi gestapt😀😀. Weer pech, regen! Tot aan hotel (15km) in de regen gelopen. In hotel ging alles goed, bier en kalfsschnitzel waren van goede kwaliteit.

23 juni 2022

Vandaag naar Karlsruhe (36 km). Mooie tocht en de eenvoud van het leven in een graffiti werkstuk ontdekt (zie foto). Het blijft verrassend leuk om van de natuur een grote stad in te lopen, een mega contrast en verveeld nooit.

24 juni 2022

Erg zware wandeling 43.5 km en 1200 hoogtemeters! De zwaarste klim was aan het eind. Was heel blij dat ik in hotel aankwam, de vrouw die bier in tapte keek mij met grote ogen aan, ze had denk in nog nooit iemand een halve liter bier ineens zien opdrinken. Tja, ook nog ongemak, was lang geleden, maar ik heb een blaar aan mijn linkervoet en die kon ik eindelijk doorprikken.

25 juni 2022

En dan sta je naast je bed met spierpijn en weet je dat je vandaag 31 km moet lopen en 600 hoogtemeters moet overbruggen. Wandeling was mooi en ik heb mijzelf beloofd niet meer van die lange etappes te lopen, het is simpelweg minder leuk!

26 juni 2022

Terug naar de auto (13 km) Ik heb elke kilometer genoten en alle kilometers van de afgelopen opnieuw beleefd. In Horb won extra tientje voor parkeren afgetikt en terg naar huis. Het is zondag en dat is heerlijk rijden in Duitsland. Op na de volgende maand, nu al weer zin in.