10: Van Hermeskeil naar Speyer

22 mei 2022 - Speyer, Duitsland

19 mei 2022
Ik ga de komende 5 dagen op pad richting Speyer. Vandaag vroeg op gestaan en van Turkismuhle met de bus naar Hermeskeil. Vervolgens erg mooie tocht (23km) gemaakt. Het weerbericht voorspelde niet veel goeds, uiteindelijk in onweer en regen het laatste uur volbracht. Vlakbij bij was het nog veel erger te keer gegaan en ik HB dus geluk gehad. Boodschappen gehaald voor de komende twee dagen dagen, vanavond salade met pizza en morgen salade met een wrap. Ook bier en chips gehaald😀. Ik slaap in heel klein dorpje, Rohrbach, vandaar zijn de start en eindplekken goed te bereiken.

20 mei 2022

Met de trein van Theisbergstegen naar Turkismuhle, een rit van twee uur, moest dri maal overstappen en kon toen los! Vandaag 34 km gelopen en ik maakte mij een beetje zorgen over de weersvoorspelling, die beloofde weer niet veel goeds. Wandeling was mooi en weer viel uiteindelijk mee, beetJe regen en vandaag geen onweer. Met auto terug en op terras van de hut bier, chips en salade genuttigd😀.

21 mei 2022

Met de trein naar Theisbergstegen en te voet terug naar Kaiserslautern (34 km) Gisteravond had Kaiserslautern gespeeld om promotie na de tweede Bundesliga. Dat was bij het station goed te zien, veel lege flessen en troep op straat. De wandeling was een best pittige tocht. 750 hoogtemeters, waarvan 350 in het begin steil omhoog😅. Halverwege de wandeling vroeg een Duitser mij de weg. Ik vertelde dat ik uit Nederland kwam en hem helaas niet kon helpen. Zijn geintje of ik lopend uit Nederland kwam, beantwoorde ik met ja, naja in etappes, hij was met stomheid geslagen. Echt? Ja echt en waar loop je heen dan? Rome, dat meen je? Gejuich en applaus vanuit de wagen, moest met iedereen op de foto en kreeg handen vol snoepjes mee voor onderweg!

22 mei 2022

Vandaag een zware tocht gehad. 47 kilometer door zwaar terrein in combinatie met 920 hoogtemeters. Moe maar voldoen paar biertjes in de zon gedronken en het allerlekkerste broodje kebab ooit gegeten. Vroeg op bed, want ik wil morgenvroeg op tijd verder.

23 mei 2022

06:00 uur precies aan de wandel. 18 km terug na de auto, ik heb wat haast, ik heb vandaag een afspraak en ben van plan die te halen.